Tuesday, June 5, 2012

Farewell practice for Teiji and Mika/ていじ君、美香さんの追い出し稽古

It was sad that we had to have another farewell keiko.  Teiji and Mika who has been a member for 3 years  are moving to L.A.  Therefore we had a farewell keiko for them on June 3, 2012.  Teiji who is 10 years old boy, practiced with everybody and did renzoku-kakarikeiko (13 motodachi).  (after our 3 hours long regular practice)  He became sick during keiko, but never gave up and completed all kakarikeiko with more spirit than usual. I think he grew up greatly with in today's keiko.  His kiai at the end of kakarikeiko was so good and strong.  We wish he continues to grow up and practice kendo and becomes a member of USA notional team for the future.  We are looking forward to practicing with you again soon.  Good-Luck!
Mika-san, who has not been practicing almost 1 year, returned just for today!  She participated in all regular kieko and did keiko with everybody.  She then did kakari-keiko to 4 members.  She seemed so tired and her arms seemed so heavy, but like her son, she never gave up and completed all of them.  She had been a great member, but also a great support for her son and also Shufukai.  We wish she can re-start practicing kendo in L.A. and come visit us to practice with us again.
Thank you very much and good-luck!















哀しいことに、またもや追い出し稽古をしました。3年間にわたり、秀風会メンバーとして活躍してくれたていじ君と美香さんがロスアンゼルスに引っ越すこととなり、彼らの追い出し稽古を6月3日に行いました。10歳のていじ君ですが、3時間の普段の稽古ないようすべてを終えたあと、参加者全員との稽古、そして全員との連続懸かり稽古を見事にやり遂げました。稽古中に少し具合が悪くなってしまう瞬間がありましたが、最後の掛かり稽古は決してあきらめず、普段よりも強い意志を見せてくれました。最後の一人の時の気合いは素晴らしいものがあり、今日一日の稽古で、大きく成長したのでは、と思わせてくれるほどでした。このまま頑張って稽古に励み、将来はアメリカの代表選手になってほしいと思います。また一緒に稽古が出来る日を楽しみにしています。頑張ってください。
美香さんは、この一年間全く稽古をしていなかったにもかかわらず、今日のために復帰して最後の稽古に参加してくださいました。1年ぶり(もしくはそれ以上ぶりか?)なのに、すべての稽古に参加し、全員との稽古も息子さん負けじと最後までやり抜きました。掛かり稽古も4人に対し連続で懸かり、疲れが見え、腕が重そうに見えましたが、あきらめず最後まで全力懸かっていました。美香さんはメンバーとして息子さんだけではなく、秀風会全体をいつもサポートしてくださっていました。ロスの新しい環境で剣道を再会し、また剣を交える日が来ることを祈っております。本当にお疲れさまでした。そしてありがとうございました。

No comments:

Post a Comment